tisdag 26 januari 2010

Svårt att tänka klart i kylan...

Är precis på väg ut på min dagliga promenad här i Stockholm, närmare bestämt på Kungsholmen. Är dock inte alltför road av temperaturen. Nu är det 12 minusgrader och den minsta lilla vindpust gör att det blir isande kallt om ansiktet. Det intressanta med kylan är också i vilken riktning vinden blåser. Har du vinden i ryggen märker du knappt av "köldvinden" medans det är väldigt obehagligt i motvind, även om det bara blåser runt 3 m/s.

Nej, jag är trött på den sibiriska kylan här i Stockholm, jag tror inte det har varit plusgrader sedan juldagen, det måste vara något av ett rekord. Temperaturer runt 2-5 minusgrader är iof helt acceptabelt men när det närmar sig 10 minus blir det att man drar sig för att ta en promenad, då är det svårt att tänka klart och just själva tänkandet är ju en stor anledning till att jag tar mina dagliga promenader.

DN
SvD Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar