onsdag 6 januari 2010

iPhone-dödare?

Om man tittar på Googles sökmotor kan man konstatera att den inte ser så "hypad" ut. Där finns inget krusidull eller bakgrundsbilder förutom själv loggan. Microsofts Bing ser ju betydligt coolare ut, men ändå använder man Google för att den är mer användbar.

Men om jag planerar att köpa en mobil går jag väldigt mycket på utseende i kombination med användarvänlighet och där tycker jag iPhone har lyckats klockrent. Det jag har sett från Nexus One gör mig inte imponerad, utsidan ser trist ut och menyerna och ikonerna övertygar inte heller.

I dagsläget tror jag att Googles operativsystem Android har 16000 apps medans iPhone har över 100000, detta ser jag inte heller som en köpsignal, men styrkeläget kan möjligen förändras framöver.

Hur som helst, jag kommer inte bli en ägare till en Nexus One.

DN
Sverige får vänta på Googlemobilen | GP
Google lanserar egen mobiltelefon | SvD Share

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar